Il Premi Terzani 2025
Il Premi Terzani al è stât istituît intal 2004 de associazion culturâl vicino/lontano, in acuardi e in colaborazion cu la femine, Angela Terzani, e i fîs dal gjornalist e scritôr florentin Saskia e Folco.
In ocasion dal prin incuintri de jurie, ai 5 di Dicembar dal 2004 a Udin, il scritôr e reporter di vuere polac Ryszard Kapuściński, che vuê nol è plui, al pandè cun eficacie il sens di un premi dedicât ae figure di Terzani dentri dal progjet di vicino/lontano: «Il ricuart di Tiziano Terzani – al à dit Kapuściński – mi è tant cjâr. Il nestri mont, che a disin globalizât, al è fat invezit di tantis provinciis, di tantis culturis diviersis. Tiziano Terzani cul so lavôr di gjornalist al à savût pardabon creâ chel puint tra lis diversitâts e lis diferencis che al permet ancje a chei altris di capî il mont, un mont che al cambie cun rapiditât e in maniere dramatiche. Tiziano Terzani lu à podût fâ parcè che al saveve cjalâ, i siei voi a savevin cjalâ intal mût just. E par chest Tiziano Terzani al è stât un vêr e impuartant testemoni dal nestri timp. In tancj a scrivin. Vuê o sin somerzûts di un diluvi di peraulis, ma pôc di chel che al ven scrit al restarà».
Ae presidence de jurie dal Premi e je, fin de prime edizion, Angela Terzani, garante – cu la associazion vicino/lontano – de indipendence dal ricognossiment.
Il Premi Terzani al ven consegnât ogni an a Udin dilunc dal festival vicino/lontano.
A vuê a fasin part de Jurie dal Premi: Enza Campino, Toni Capuozzo, Marco Del Corona, Andrea Filippi, Milena Gabanelli, Nicola Gasbarro, Carla Nicolini, Marco Pacini, Paolo Pecile, Remo Politeo, Marino Sinibaldi, Mario Soldaini.
Traduzion par cure de ARLeF